GY.I.K.

Regisztráció

Hirdetés feladás

Regisztráció

Milyen regisztráció típust válasszak?

A regisztráció során ki kell választani, hogy CÉGKÉNT vagy MAGÁNSZEMÉLYKÉNT kíván jelen lenni a rendszerben. A regisztráció mindkét esetben azonnal létrejön, amint a regisztrációt elvégzi. Ez a beállítás a későbbiekben még az oldal adminisztrátora által sem módosítható.

Magánszemélyként: Minden olyan felhasználó, aki nem cég képviseletében regisztrál a rendszerben, ezt a regisztrációs típus kell, hogy válassza. Ezzel adhat fel hirdetéseket, részt vehet a börzén, és teles jogú felhasználói státuszt kap.
Cégként: Cég képviseletében illetve vállalkozóként válassza ezt a regisztrációs típust. Itt lehetősége van hirdetést feladni, részt venni a börzében, és teljes jogú felhasználóvá válik. Ezen kívül lehetősége van igényelni cégprofilokat, amely segítségével további funkciókat és lehetőségeket kaphat. A profilok folyamatosan bővülnek, így a lehetőségek száma folyamatosan bővül.

Nem kaptam meg a regisztrációt követő e-mailt.

Ennek több oka is lehet. Kérjük, ellenőrizze le a szükséges lépéseket, és ezt követően próbálja korrigálni a hibát. Általában azonnal megérkeznek az üzenetek, de néha 15-20 perc is szükséges, hogy megkapjuk azokat. Frissítse a leveleit gyakrabban, ha azok lassan érkeznek meg!

Spamlista: Nézze meg a spamlistában, és ha ott találja a levelet, akkor vegye fel címlistába a küldő címet, hogy a későbbiekben megfelelő helyre érkezzenek az értesítések. A Komplexauto.hu nem küld spam leveleket.
Hibás e-mail megadás: A regisztrációs űrlapon, ha hibásan adja meg az e-mail címet, akkor a legtöbb esetben az e-mail újbóli begépelése közben felkínálja az előzőleg beírt adatokat, itt ellenőrizzük le, hogy találunk-e hibát. Ha nem lehet visszaellenőrizni, vagy hibásan lett kitöltve, elvégezhetjük a regisztrációt ismét. Egy e-mail címmel és telefonszámmal csak egy regisztráció végezhető el.
Ha Önnek ezen után sem érkezik meg az aktiváláshoz szükséges e-mail, keressen fel ügyfélszolgálatunkat a kapcsolat menüpont alatt. 

Nem tudok regisztrálni, hibaüzenetet kapok.

A rendszer első lépésben piros buborék ablakban jelzi, ha valamelyik kötelező mező nem tartalmaz adatot, vagy a beírt információ hibás. Ekkor egészítse ki, vagy módosítsa az adatot, és küldje el ismét a regisztrációt!

Hibaüzenet megjelenik felugró ablakban, ha olyan adatok kerülnek megadásra, amelyek formailag helyese, de a rendszer számára nem elfogadhatóak, akkor az adatok elküldésekor egy felugró ablakban értesít a rendszer a hibáról. Ilyen lehet akkor, ha már regisztrált e-mail vagy telefonszám került megadásra, nem egyeznek a jelszavak. Módosítsa a kérdéses adatokat, és küldje el ismét a regisztrációt!

Milyen telefonszámot adhatok meg?

Egy telefonszámmal egy regisztráció végezhető el. Természetesen később kapcsolattartóként egyéb telefonos elérhetőségek is megadhatóak. Lehetőleg magyarországi szám legyen, de felvihető külföldi elérhetőség is 11 számjegy hosszúságban. Ország hívó két karakter, körzetszám vagy szolgáltató két karakter, és további hét karakter a szám többi részére. 

Milyen e-mail címet adhatok meg?

Egy e-mail címmel egy regisztrációt lehet végrehajtani. Érdemes megbízhatóbb szolgáltatóknál használni e-mail fiókot, hogy biztosan kézhez kapja a szükséges leveleket. Vannak olyan szolgáltatók, ahol folyamatos gondok nehezítik a levelezést, mint a Freemail vagy a Citromail; illetve a kisebb, olcsóbb és kevésbé szakszerűen üzemeltetett szerverekhez kötődő céges levelezések esetén. 

Hol jelennek meg a regisztrációkor megadott adatok?

Magánszemélyként a regisztrációkor megadott elérhetőségek a hirdetésben lesznek elérhetőek. Ugyanakkor lehetősége van a név és az e-mail cím elrejtésére, melyeket a meghirdetett jármű adatlapján tud beállítani.
Cégként, amennyiben Ön nem kereskedőként kíván hirdetni, a rendszer a magánszemélyhez hasonlóan jeleníti meg adatait.
Kereskedőknek és a cégkatalógusban hirdetőknek a regisztrációs adatok nem lesznek megjelenítve a rendszerben. A kívánt cégprofil felvételéhez megadott adatok kerülnek be a hirdetésekbe.

Hol tudom módosítani az adataimat?

A regisztrációkor megadott adatokat minden esetben belépés utána a jobb felső sarokban lévő „Profil” menüpont alatt lehet módosítani. Abban az esetben, ha ön cégként regisztrált, és rendelkezik felvett profilokkal, azoknak a módosítását a „Profil-ba" belépve az "Adatmódosítás” gombra kattintva tudja elvégezni. Az adatok módosítását követően a lap alján lévő gombbal mentés szükséges.

Regisztráltam cégként, hogyan vehetek fel profilt?

  1. Lépjen be a  „Profil" menüpontba, és jobb oldalon a "Felvehető cégprofilok" menüpont alatt válassza ki a kívánt tevékenységet!
  2. Töltse ki az adatlapot, tetszés szerint megadhat több telephelyet, valamint telephelyenként több kapcsolattartót. Minden telephely egy külön hirdetésként jelenik meg a felületen, és a telephelyekhez megadott kapcsolattartók pedig megjelennek a hirdetésben.
  3. Töltse fel a céglogót és adjon egy informatív egyedi szöveget a hirdetéséhez!
  4. Küldje el a hirdetését jóváhagyásra! Erre minőség biztosítási okokból van szükség. 
  5. Értesítést kap, amikor a hirdetés elfogadásra kerül, ezt követően kiválasztott időtartamokra megjelenítheti cégét az adatbázisban.

Hirdetés feladás

Hogyan adhatok fel gépjármű hirdetést?

Magánszemélyek, cégek és kereskedők ugyanazon módon tudnak hirdetést feladni. 

  1. Válassza ki a feladni kívánt hirdetés fajtáját!
  2. Töltse ki a gépjármű adatait! Ha a hirdetése másutt is megtalálható, könnyítse meg a folyamatot a kitöltés segéddel!
  3. Tallózza ki a gépjármű képeit! Egyszerre több kép is feltölthető, majd tetszőlegesen sorbarendezhető.
  4. Töltse fel az állapotlapot PDF vagy kép formátumban! (Ha van, nem kötelező, de előnyös.)
  5. Ellenőrizze a hirdetése adatait!
  6. Válassza ki a hirdetési csomagot és a kiemelés csomagot, majd a lap alján kattintson a "Hirdetés feladás" gombra! Ezt követően a hirdetés elérhető a keresőben.
  7. Ellenőrizze a hirdetés teljesítményét! Ez alapján maximalizálhatja a hirdetése hatékonyságát, kövesse a tanácsokat!

Hogyan adhatok fel cégkatalógus hirdetést?

Elsődleges feltétele, hogy cégként kell regisztrálni a rendszerben.

  1. Válassza ki a feladni kívánt cégprofilt a „Profil" oldalon! 
  2. Töltse ki a telephely adatait, valamint a kapcsolattartó(k) adatlapját! Több telephely és több kapcsolattartó is megadható.
  3. Töltse fel a céglogót, és adjon meg egy egyedi leírást a cégéhez!
  4. Adminisztrátori hóváhagyás szükséges, erről e-mail értesítést kap. (Erre a lépésre minőségbiztosítási okokból van szükség.)
  5. Válassza ki a hirdetési csomagot és a kiemelés csomagot, majd a lap alján kattintson a "Hirdetés feladás" gombra! Ezt követően a hirdetés elérhető a keresőben.

Hogyan tölthetek fel képet a hirdetéshez?

A hirdetés feladás második lépésénél, vagy a "Hirdetéseim" menüpont alatt érhető el a galéria feltöltés.

  1. Kattintson a "Tallózás" gombra!
  2. Válasszon ki maximum 12db képet, és töltse fel egyszerre!
  3. Ha a feltöltés befejeződött, egérrel "fogja meg" a képet, és rakja sorba! A legelső kép lesz a hirdetés fő képe.

Csak .jpg képek feltöltése javasolt, egyéb formátumok esetén megjelenési gondok léphetnek fel, vagy a rendszer nem engedélyezi azok csatolsát. Maximum 4Mb méretű kép feltöltése javasolt (ideális 1Mb). A rendszer méretezni fogja a fotókat, de ennél nagyobb kép feltöltése jelentősen megnövelheti a képfeldolgozás időtartamát, amely lassabb internetkapcsolat esetén időtúllépés miatt megszakadhat.

Hogyan tölthetek fel állapotlapot a hirdetéshez?

Kétféle allapotlap tölthető fel, lehetőség van PDF és kép formtumra is. A feltöltés során 1db PDF vagy 12db kép másolható fel. Az állapotlap ezt követően megjelenik a hirdetés teljes nézeténél.

Hogyan és hol szerkeszthetem utólag a hirdetéseimet?

Belépést követően a "Hirdetéseim" menüpont alatt megjeleníthetőek e feltöltött hirdetések. Az itt található "Szerkesztés" gombra kattintva lehet elérni a hirdetés adatlapját. Az adatok módosítását követően mentés szükséges.

Meddig lesz látható a hirdetésem?

Azokat a hirdetéseket, melyekhez megjelenési csomag lett vásárolva, a rendszer a csomaghoz tartozó időpontig jeleníti meg a látogatók számára. Az időpont lejártával hirdetéseket, amennyiben nincs hozzárendelt megjelenési csomag, a rendszer 30 nap elteltével takarékossági okokból törölni fogja a rendszerből. 

Hogyan tudok fizetős szolgáltatásokat igénybe venni?

A számlabefizetést követően van lehetőség az oldalon felkínált szolgáltatásokat igénybe venni, ennek részleteiről ezen a linken tájékozódhat. 

Hogyan tudom kiemelni a hirdetésem?

Kétféle módon érhetőek el a kiemelési lehetőségek. A hirdetés feladás utolsó előtti lépésénél, vagy a "hirdetéseim" menüpont alatt a hirdetésnél.

Válassza ki a kiemelési csomagok közül az Önnek megfelelőt, és a lap alján a "Hirdetés feladása" gombra kattintva rögzítheti azt. Ezt követően a hirdetés kiemelésre került.

Hogyan tudom inaktiválni a hirdetésem?

A felhasználói felületre bejelentkezve, a "Hirdetéseim" menüpont alatt találja a az inaktiválási lehetőséget (előző képen). 

Hogyan tudom cserélni a hirdetéseimet?

Ha több hirdetése van mint amennyi hirdetési csomaggal rendelkezik, felszabadíthat néhány csomagot, hogy új hirdetéseket tegyen a helyére. 

  1. Inaktiválja a hirdetését, melyre már nem lesz szüksége!
    (Új csomagokat is vásárolhat.)
  2. Lépjen a "Hirdetéseim" oldalra, és a megjelenítendő hirdetés mellett, kattintson az "Aktiválás" gombra!
  3. Válasszon hirdetési (és/vagy kiemelési) csomagot, és a "Hirdetés feladása" gombbal rögzítse azt!

Nem jelent meg a hirdetésem, pedig befizettem a díját.

Ön az egyenlegét feltöltheti, majd a rendelkezésre álló kreditekből gazdálkodhat a dendszerben. Ha ön befitetett egy adott kreditfeltöltést, amely tranzakció már jóváhagyásra került és megjelent az egyenlegén, lépjen be ismét, és válassza ki a kívánt szolgáltatást. Ezt követően az esetleges kreditösszegek díja automatikusan levonásra kerül az egyenlegből.

Hirdetési csomagok

Hogyan működik a csomagok kezelése?

A hirdetési csomag jelenti a a hirdetés alapját, és a hirdetési csomagra helyezheti rá a hirdetését. A hirdetését inaktiválhatja, megjelenítheti, és cserélheti mindaddig, amíg a hirdetési csomagja aktív. Ez a rendszer nagy előnyt jelent azok számára, akik több hirdetéssel kívánnak jelen lenni a portálon.

Hogyan vásárolhatok hirdetési csomagot?

Néhány hirdetés esetén a hirdetés feladás "Kosár/feladás" lépése alatt válasszon egy meglévő csomagot,

Hogyan és hányszor hosszabbíthatom meg a hirdetési csomagot?

Rendelkezésre áll(nak) ingyenes és fizetős hirdetési csomagok, melyeket tetszőleges alkalommal lehet hosszabbítani. Tehát ha ingyenes csomagról van szó, akkor annak lejártával újra és újra meghosszabbíthatja a megadott időre. Fizetős szolgáltatás esetén szintén rendelkezésre áll ez a lehetőség, amely használata adott kredit összeg levonását jelenti a rendszerben. 

A hosszabbítás a hirdetéseim menüpont alatt érhető el.

Számlázás

Hogyan tudok befizetni a számlára?

A rendszer díjköteles szolgáltatásainak igénybevételéhez szükséges a számlavezetés feltöltése. Önnek nem kell egyenként befizetni az igényelt szolgáltatásokat, hanem egy számlafeltöltést követően, a rendelkezésre álló keret erejéig intézheti ügyeit, Így gyorsan és kényelmesen lehet felhasználni a krediteket. A számlavezetés menüpontban követheti nyomon a befizetéseit és kredit felhasználását, valamint feltöltheti egyenlegét is.

  1. Kattintson a Pénzügyek / Számlavezetés menüpontra.
  2. Válassza ki a kívánt befizetési csomagot!
  3. Válassza ki a fizetési módot!
  4. Végezze el a befizetést, majd sikeres tranzakció esetén a kreditegyenleg megjelenik a számlavezetésében.

Átutalásos fizetés menete:

  1. A rendszer generál egy "Proforma" számlát, amely nem minősül számlának. Ez tartalmazza az átutaláshoz szükséges adatokat.
  2. Adminisztrátori ellenőrzést követően az utalás jóváhagyásra kerül, és megjelenik a számlavezetésben.

Hol találom a számlavezetésem?

A „Profil" oldalon a "Pénzügyek / Számlavezetés" menüpont alatt van lehetőség nyomon követni minden számlamozgást (befizetést és levonást egyaránt). 

Meddig használható fel a számlán szereplő összeg?

A rendszer jelenleg nem korlátozza a befizetett összeg felhasználási időtartamát. 

Nem jelent meg a feltöltött összeg a számlában, mit tegyek?

A választott fizetési módtól függően ez változó.
Bankkártyás fizetés: Az online kártyás befizetést követően az összeg azonnal jóváíródik az egyenlegen. Bizonyos esetekben megtörténhet, hogy a jóváírásról a rendszer késve kap visszajelzést a bank részéről, így csak bizonyos idő elteltével fejeződik be a tranzakció. Ha ilyen helyzet állna fenn, 1-2 óra elteltével keresse az adminisztrátort a kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségen.
Átutalásos fizetés: Az átutalás jelenleg 4 órán belül meg kell érkezzen, de ez csak délelőtt történő átutalások esetében garantált. 11 óra után nem garantált, hogy aznap megérkezik a befizetett összeg. A bankok hétvégén és munkaszüneti napokon nem végeznek átutalásokat, így a befizetés esetenként ennyivel később érkezhet meg. Az adminisztrátor ellenőrizni fogja az utalásokat, és jóváhagyja a befizetett egyenleget, amely jóváírása maximum 24 óra alatt megtörténik. Ha Ön az átutalást megfelelő időben elvégezte, és a várható megérkezéstől számított 24 óra is eltelt, jelezze a problémát az ügyfélszolgálatunkon, a kapcsolat menüpont alatt.

Statisztika

Hol érhető el a megtekintési statisztika?

Két statisztika is elérhető a rendszerben. Az egyik az árváltozást követi (lejjebb megtekinthető), a másik a hirdetésre látogató felhasználókról ad kimutatást. Önnek fel kell töltenie gépjárművet, amelyet hirdetési csomag segítségével meg kell jeleníteni a felhasználói felületen. Azok a hirdetések, amelyek elérhetővé váltak a felhasználók számára, megtekinthetőek a statisztika adatlapján.

  • Látogatói statisztika: Belépést követően a "Statisztika" menüpontban, valamint a feltöltött gépjármű funkciói között a profiljában érhető el.
  • Árváltozás statisztika: A hirdetések felületén, a felhasználók számára elérhető statisztika gomb segítségével érhető el, feltéve, ha történt árváltozás.

Mit jelentenek az adatok?

A statisztika minden hirdetéshez külön érhető el. Egy vonal diagramon tekintheti meg a napi látogatók számát. Egy IP címről illetve egy felhasználónév alól egy nap csak egy látogatást regisztrál a rendszer. A statisztika adatain minden esetben napokban értendők, illetve naponta egy alkalommal kerülnek frissítésre, így az adatok másnapra jelennek meg a rendszerben. A vízszintes tengelyen a napok szerepelnek, a függőleges tengely a látogatók számát mutatja az adott napon.

  • Látogatói statisztika:
    • Függőleges tengely: látogatók száma.
    • Vízszintes tengely: Napok dátuma.
    • Adott ponton egérrel megjelenített buborékban: Látogatók száma pontosan, az adott napon.
  • Árváltozás statisztika: A hirdetések felületén, a felhasználók számára elérhető statisztika gomb segítségével érhető el, feltéve, ha történt árváltozás.
    • Függőleges tengely: Alapértelmezetten Ár / Millió Ft, de valuta módosítás esetén vagy kisebb árkategóriánál M(millió) helyett K(ezer) is megjelenhet.
    • Vízszintes tengely: Napok dátuma.
    • Adott ponton egérrel megjelenített buborékban: Látogatók száma pontosan, az adott napon.

Mi az árcsökkenés statisztika és hogy működik?

Minden hirdetés adatlapján a hirdetés tulajdonosa módosítani tudja az árat utólag is, amely az előzőhöz képest váltoozást eredményez. Lefelé történő változás esetén (áresés) egy lefelé nyíl jelenik meg, amely jelzi a felhasználóknak, hogy a gépjármű vételára csökkent. Erre az ikonra kattintva egy diagramon lehet megtekinteni az ár váltoásának folyamatát. Ha az ár a legutóbbi adathoz képest felfelé változott, akkor egy diagram ikon lesz látható a hirdetés felületén.

Egyéb kérdések

Mi az a garázs?

Ez egy olyan funkció, amely segítségével Ön rövidebb ideig félre tehet bizonyos hirdetéseket, amelyek Önnek érdekesek lehetnek. Korlátlan számú hirdetést helyezhet el itt, de az itt tárolt adatok csak rövid ideig tárolódnak. Csak az Ön által használt számítógépen és böngészőn lesz elérhető, a böngésző beállításainak megfelelően várhatóan néhány órán át lesznek elérhetőek. Itt összehasonlíthatja a hirdetéseket, illetve a garázs gombra kattintva eltávolíthatja azokaz a listából. 

Hogyan használható az átírás kalkulátor?

Két helyen is elérhető ez a funkció. A főoldalon Ön adhatja meg az adatokat, amely alapján a számolás megtörténhet, az eredményt itt azonnal megjeleníti a rendszer. A hirdetések felületén is megjelenik egy kalkulátor, amely a hirdetésben megadott adatokat használja fel, és automatikusan megjeleníti a tervezett átírás részösszegeit, és a teljes átírási költséget.

Működési hibát találtam, hogyan tudom jelezni?

Minden hirdetés felületén van egy "Hiba jelentése" gomb, melyre kattintva elérhetővé válik egy e-mail küldő űrlap. Ennek segítségével Ön leírhatja, hol és milyen jellegű hibát tapasztalt az oldalon. Minden ilyen jellegű jelzést szívesen veszünk, így javíthatjuk a rendszer működését, és még kényelmesebbé tehetjük a használatot.