Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Melyik a világ legnagyobb teherautója?

Melyik a világ legnagyobb teherautója?

A világ jelenleg legnagyobb teherautója a Belaz márkájú, 75710-es típusú monstrum. Ezt a gépezetet természetesen nem a közúton történő közlekedésre tervezték, „születésének” célja ugyan az mint „kistestvéreinek”, a bányákban szállítani a nem kevés rakományt. A 10 méter széles, 20 méter hosszú és 8 méter magas jármű össztömege meghaladja a 800 tonnát.
Mi az a közelítőkártyás immobilizer?

Mi az a közelítőkártyás immobilizer?

Szeretné úgy élni az életét, mintha nem is léteznének autótolvajok? Csak kiszáll, beszáll, gombnyomás és mehet. Na, ezzel megteheti.

Háromhengeres modellekkel bővítene a Volvo

Háromhengeres turbómotorral bővítené a palettáját a Volvo, és egyes hírek szerint az ilyen hajtással működő modellek értékesítését már két év múlva megkezdené a márka.

A Volvo nagy terveket szövöget a közeljövőre nézve, és a célok között szerepelnek a háromhengeres modellek bevezetése is. A hírt maga a Volvo jelentette be a nyáron, és ha minden a svédek tervei szerint alakul, akkor 2016-ban már meg is kezdhetnék a háromhengeres turbómotorokkal felszerelt család forgalmazását.

Első lépésként azonban a négyhengeres Drive-E motorcsaládot szeretnék teljessé tenni a márka háza táján, és a háromhengeresek csak ezután következhetnek feladatlistán.
Bár konkrétumot ez ügyben még nem lehet tudni, de az 1,5 literes háromhengeresek valószínűleg az S60-asba és a V60-asba épülhetnek majd be néhány év múlva. Vannak viszont olyan tervek is, hogy az új erőforrást az XC hobbiterepjáró kisebb tagjainak is elérhetővé teszik.

Derek Cabb, a Volvo motorfejlesztésekért felelős vezetője szerint ugyanakkor a nagyobb modelleknél egyelőre nem tervezik az új motorblokk felhasználását, mivel annak nincs olyan magas nyomatéka.
A háromhengeres erőforrások legkorábban két év múlva, 2016-ban mutatkozhatnak be a nagyérdemű előtt, és a Volvo szeretné azt is elérni, hogy később a hibridhajtás is részesülhessen a technológia előnyeiből.
Az 1,5 literes motor ugyanis egy villanymotorral kombinálva már az erősebb Volvókban is szépen teljesíthetne, és nem mellékesen az adott modellek még a szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is könnyebben meg tudnának felelni.

Az új blokk bemutatásáig hátralévő idő alatt a svédeknek persze rengeteg dolgot kell még csinálniuk, és a háromhengeres fejlesztése is tovább folyik, amíg tökéletessé nem válik az erőforrás. Hakan Samuelsson vezérigazgató pedig azt is elmondta, hogy az új XC90-es premierje kiemelt szerepet kap a márka életében, hiszen ez lesz az utolsó esély arra, hogy felvegyék a versenyt a német prémiumgyártókkal.

Háromhengeres modellekkel bővítene a Volvo