Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Mi az az EGR szelep?

Mi az az EGR szelep?

Ön szerint miért nem füstölnek úgy a mai autók, de még e dieselek sem? Nem hinné, de ez az egyik legfőbb oka. Másképp nem is lehetne megfelelni az egyre szigorodó EU szabályoknak.
Mi az az immobilizer?

Mi az az immobilizer?

Most megtudhatja, hogy miért hülyeség a filmekben mutatott kábel összeérintős autóindítás. Az immobiliser igencsak megnehezíti a tolvajok dolgát.

Itt a magyar autós évi átlagteljesítménye: 16 ezer kilométer

Egy felmérés szerint a magyar autósok évente átlagosan 16 ezer kilométert tesznek meg az autóikkal. A legtöbbet még mindig a Budapesten lakók kocsikáznak; amíg az átlagnak két és fél évbe telne megkerülni a Földet, addig a fővárosiaknak elég két év ugyanehhez a teljesítményhez. A Bosch megbízásából érdekes felmérést készített a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet, amely felmérte a magyarországi lakosság autóhasználati és autójavítási szokásait, valamint összesítette a meglévő autóparkot. A Medián 2008 óta kétévente elvégzi a kutatást, amiben idén 924 autót használó háztartás vett rész, és a statisztikusok ügyeltek arra, hogy a minta a nem, az életkor, az iskolai végzettség és a lakóhely szempontjából reprezentatív legyen. Az összesítés alapján kiderült, hogy a magyar autótulajdonosok átlagosan 16 400 kilométert kocsikáznak le évente, ami a négy és két évvel ezelőtti, a válság idején kapott adatokhoz (12 500 km és 15 500 km) képest jelentős növekedést jelent. A 2010-eshez 31, míg a 2012-es adatokhoz viszonyítva 5,8 százalékkal többet pakol bele a magyar állampolgár a tulajdonában lévő, vagy használatára bocsátott gépjárművekbe. Ez a távolság amúgy egy Budapest-Bangkok-Budapest távolság. A legtöbbet ugyanakkor még mindig a Budapesten élők autókáznak, akik évente 19 300 kilométert gyűrnek maguk alá, ezzel pedig akár félig meg lehetne kerülni a Földet. Mellettük még a községek lakói teljesítenek jól, akik 18 600 kilométert vezetnek; ezzel szemben a vidéki városok polgárai csupán 14 300 kilométert hagynak maguk mögött. A statisztika szerint a 18-29 év közöttiek vezetnek a legtöbbet, és az elmúlt időszakhoz képest csak a 40-49 közötti korosztályban történt csökkenés az éves futásteljesítményt figyelembe véve. A gépjárművekre áttérve jól látható, hogy a legnagyobb távolságokat a legfiatalabb kocsikkal tették meg, és az autók öregedésével párhuzamosan az éves teljesítmény is csökken. A felmérés még rávilágít arra is, hogy az átlag magyar autós 35 éves, diplomás, az autója bő 11 éves és Suzuki, amit márkafüggetlen szerelőkhöz szeret vinni.

Itt a magyar autós évi átlagteljesítménye: 16 ezer kilométer