Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Az ABS (blokkolásgátló)

Az ABS (blokkolásgátló)

Hogy működik, és mit csinál pontosan? A valóságban azért ez elég bonyolult, de mi elmagyarázzuk Önnek.
Műszerfal visszajelző lámpák.

Műszerfal visszajelző lámpák.

Íme a lista a műszerfal visszajelző lámpáihoz, ikonokhoz. Ha valamelyik ikon eddig ismeretlen lett volna, csak használja ezt a táblázatot!

Biztonságosabb nyarunk volt: kevesebb autóbaleset történt júliusban és augusztusban

Bár a jó idő miatt csalódást keltő volt a nyár, közlekedésbiztonsági szempontból sikeresnek könyvelhetjük el az augusztusi időszakot. Mint ismeretes, a nyári hónapok számítanak a legveszélyesebbnek Magyarországon, és ekkor történik a legtöbb személysérüléses baleset.

Szerencsére idén ez nem így volt, és az augusztusi időszakra kifejezetten büszkék lehetünk. Az előző hónapban 8,59 százalékkal kevesebb személyi sérülés történt, mint tavaly ilyenkor. A halálos áldozatok száma 9 fővel lett kevesebb, és a 2013 nyolcadik hónapjában tapasztalt 67 fő helyett most 58 fő vesztette életét a különböző szerencsétlenségekben.

A rendőrség adatai szerint 32,67 százalékkal esett vissza az ittasan okozott balesetek száma is.
Sajnos idén csak az augusztus számít kellemes csalódásnak, hiszen maga az év még mindig negatívan alakul közlekedésbiztonság szempontjából. 2014. január elseje óta ugyanis 10 215 személysérüléses közúti baleset történt, ami 95-tel több, mint a 2013-as adat.

Az első nyolc hónapot figyelembe véve a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléssel járó balesetek számában egyaránt növekedés történt a tavalyihoz képest; a halálos balesetek száma 339-ről 345-re, a súlyos sérüléses balesetek száma 3031-ről 3039-re, a könnyű sérülések száma pedig 6750-ről 6831-re nőtt. A közúti balesetekben idén 379-en haltak meg, és 3440 fő sérült meg súlyosan a szerencsétlenségekben.
A statisztika arra is rávilágít, hogy a közúti balesetek 60 százalékát a személygépkocsi-vezetők hibája okozta; a tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 százalékáért, az autóbuszvezetők pedig a balesetek egy százalékáért felelősek. A kerékpárosokhoz a balesetek 13 százalékát írhatjuk.

Az okokat megnézve jól látható, hogy a gyorshajtás 28, az előzés 5, a kanyarodás 17, az elsőbbségadás elmulasztása 25, a követési távolság be nem tartása 7, a figyelmetlenség és a gyalogos hibája 5-5, míg a műszaki hiba 1 százalékot tesz ki.

Biztonságosabb nyarunk volt: kevesebb autóbaleset történt júliusban és augusztusban