Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Műszerfal visszajelző lámpák.

Műszerfal visszajelző lámpák.

Íme a lista a műszerfal visszajelző lámpáihoz, ikonokhoz. Ha valamelyik ikon eddig ismeretlen lett volna, csak használja ezt a táblázatot!
Melyik a világ legnagyobb teherautója?

Melyik a világ legnagyobb teherautója?

A világ jelenleg legnagyobb teherautója a Belaz márkájú, 75710-es típusú monstrum. Ezt a gépezetet természetesen nem a közúton történő közlekedésre tervezték, „születésének” célja ugyan az mint „kistestvéreinek”, a bányákban szállítani a nem kevés rakományt. A 10 méter széles, 20 méter hosszú és 8 méter magas jármű össztömege meghaladja a 800 tonnát.

Öt év múlva már hangjuk lesz a villanyautóknak

Nem mindig jelent jót, ha egy autó túl csendes. Az alacsony tűrőképességgel rendelkező kisnyugdíjasok reklamációjával szemben azonban most nem a kényelmi, hanem biztonsági szempontok vezérelnék a törvényalkotókat, akik azt szeretnék, ha a gyalogosan közlekedők minden közeledő veszélyforrást észrevennének.
Néha ugyanis csak azzal kerülhető el egy-egy baleset, hogy meghalljuk a felénk tartó négykerekűt, márpedig az elektromos autók néma üzemmódja miatt ez szinte lehetetlen. Az esetek többségében csak azt vesszük észre, hogy valami elhúzott mellettünk.

A nagyobb biztonság érdekében ezt a problémát szeretné megszüntetni egy uniós szabály, amely 2019-től kötelezővé teszi az elektromos autóknál az úgynevezett hanggenerátor alkalmazását. Az eszközzel elérhető, hogy a villanymotoros gépjárművek ne hangtalanul suhanó autók legyenek.
A szabályozás szerint a túl csöndes járművek észlelése nagyságrendekkel nehezebb, hiszen a gyalogosok és más közlekedési eszközt használók is erőteljesen támaszkodnak a hangokra. A legtöbben közülük a zajosabb erőforrásokhoz szoktak a hétköznapok során, és nem figyelnének oda (nem számítanának) a csendesebb modellekre.

Az unió ezért igyekszik előrébb helyezni a biztonságot a nyugalmas zajszintnél, és a szabály 2019-től nemcsak az elektromos autókra, hanem a hibridekre is vonatkozni fog. A döntéshozók azt remélik, hogy a környezet könnyebben észleli majd az ilyen autókat is, emiatt pedig elkerülhetőek lesznek majd a figyelmetlenségből fakadó balesetek.

A hírre természetesen néhány gyártó már lecsapott, és elkezdték értékesíteni azt a hanggenerátort, amit öt év múlva a szériafelszereltség részévé kell tenni. A Volkswagennél a rendszert e-up!-nak kereszteltél el, miközben a Renault régóta használja már a Zoé nevű eszközt. A Renault is elkezdett gondolkodni a hanggenerátor bevezetésén, hogy a Twizy majd brummogni tudjon, ráadásul az Opel és a Nissan sem akar lemaradni az Ampera, illetve Leaf miatt.

A szabályozást az Európai Parlament várhatóan az őszi hónapokban véglegesíti, és ekkor adja meg a felhasználható hanggenerátorok paramétereit.

Öt év múlva már hangjuk lesz a villanyautóknak