Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Mi az a közelítőkártyás immobilizer?

Mi az a közelítőkártyás immobilizer?

Szeretné úgy élni az életét, mintha nem is léteznének autótolvajok? Csak kiszáll, beszáll, gombnyomás és mehet. Na, ezzel megteheti.
Hogy működik az akkumulátor?

Hogy működik az akkumulátor?

Tudjon meg többet erről az egyszerűnek látszó tárgyról, amely nehéz, drága, és oly nagy helyet foglal a motortérben. Jelentős mérnöki bravúrral ez az alkatrész hatalmas teljesítményre képes. Tudja meg hogyan működik!

Öt év múlva már hangjuk lesz a villanyautóknak

Nem mindig jelent jót, ha egy autó túl csendes. Az alacsony tűrőképességgel rendelkező kisnyugdíjasok reklamációjával szemben azonban most nem a kényelmi, hanem biztonsági szempontok vezérelnék a törvényalkotókat, akik azt szeretnék, ha a gyalogosan közlekedők minden közeledő veszélyforrást észrevennének.
Néha ugyanis csak azzal kerülhető el egy-egy baleset, hogy meghalljuk a felénk tartó négykerekűt, márpedig az elektromos autók néma üzemmódja miatt ez szinte lehetetlen. Az esetek többségében csak azt vesszük észre, hogy valami elhúzott mellettünk.

A nagyobb biztonság érdekében ezt a problémát szeretné megszüntetni egy uniós szabály, amely 2019-től kötelezővé teszi az elektromos autóknál az úgynevezett hanggenerátor alkalmazását. Az eszközzel elérhető, hogy a villanymotoros gépjárművek ne hangtalanul suhanó autók legyenek.
A szabályozás szerint a túl csöndes járművek észlelése nagyságrendekkel nehezebb, hiszen a gyalogosok és más közlekedési eszközt használók is erőteljesen támaszkodnak a hangokra. A legtöbben közülük a zajosabb erőforrásokhoz szoktak a hétköznapok során, és nem figyelnének oda (nem számítanának) a csendesebb modellekre.

Az unió ezért igyekszik előrébb helyezni a biztonságot a nyugalmas zajszintnél, és a szabály 2019-től nemcsak az elektromos autókra, hanem a hibridekre is vonatkozni fog. A döntéshozók azt remélik, hogy a környezet könnyebben észleli majd az ilyen autókat is, emiatt pedig elkerülhetőek lesznek majd a figyelmetlenségből fakadó balesetek.

A hírre természetesen néhány gyártó már lecsapott, és elkezdték értékesíteni azt a hanggenerátort, amit öt év múlva a szériafelszereltség részévé kell tenni. A Volkswagennél a rendszert e-up!-nak kereszteltél el, miközben a Renault régóta használja már a Zoé nevű eszközt. A Renault is elkezdett gondolkodni a hanggenerátor bevezetésén, hogy a Twizy majd brummogni tudjon, ráadásul az Opel és a Nissan sem akar lemaradni az Ampera, illetve Leaf miatt.

A szabályozást az Európai Parlament várhatóan az őszi hónapokban véglegesíti, és ekkor adja meg a felhasználható hanggenerátorok paramétereit.

Öt év múlva már hangjuk lesz a villanyautóknak