Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Mi is az az ECU?

Mi is az az ECU?

Az ECU a karburátor utódja, mely ugyan hasonló feladatra volt hivatott, viszont azt a környezetére és a motor teljesítményére aránytalanul nagy áldozattal végezte. Az amerikai kongresszus 1970-ben fogadta el azt a törvényt, melynek fő célja a károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányult, ugyanis az olajválság hatására fény derült a karburátor gyenge pontjára.
Az alagút története.

Az alagút története.

1853. február 10.-én kezdődött meg a budavári Várhegy alatti alagút építése. Ön tudja a történetét?

A Subaru merészet villantott a genfi Autószalonon

A tavalyi Genfi Autószalonon debütált, de úgy látszik igencsak megragadt a Subaru fejlesztőinek az agyában a Viziv nevű tanulmányautó. A SUV-koncepciónak pedig kétségkívül van létjogosultsága, hiszen a modell szemre tetszetős, és még a teljesítménye miatt sem kell szégyenkeznie a japánoknak.

A Tokiói Autószalonra épp ezért a rajongók egy még letisztultabb dizájnt kaptak, de a Subaru tervezőit nem hagyta nyugodni a genfi kiállítás sem, ahová ha csak pár apróságot is, de változtattak a szakik, hogy még hatásosabb legyen az összkép. A hozzáértők számára már első látásra feltűnt, hogy a formákon egy picit cizelláltak, viszont maradt a szokatlan négyajtós kialakítás, ahol az első ajtók felfelé, míg a hátsók hátrafelé csúszva nyílnak ki. A tervezés során a belsőn azért változtattak, és az utasteret jobban felforgatták, mint a 4,4 méter hosszú külsőt.
Sajnos az egyedi megoldások egyúttal minimálisra redukálták a sorozatgyártás esélyeit, mivel azok megvalósítása (majd értékesítése) nehéz feladat elé állítaná a japánokat. A furcsa futurista formák azonban kellemes kényeztetést jelentenek a szemnek, ezért ha melankolikus is a tudat, de jó dolog nézni a formákat.

A külső alapvetően kellemesre sikerült: a csinos és vállalható vonásokat csak erősítik az elől és hátul terpeszkedő két-két kerek LED-es lámpák, amik pár szakértőnél viszont már kivágták a biztosítékot.
Az erőforrás egy hibrid 1,6 literes dízelmotor lett, amely három villanymotorhoz és egy CVT fokozatmentes váltóhoz kapcsolódik. Nem mellékes az sem, hogy ez a motor is új fejlesztés, és azért nem lenne rossz, ha a Vizivben láthatnánk először élőben muzsikálni.

A három, különböző helyre integrált elektromos motor energiájáról lítium-ionos akkumulátorok gondoskodnak, amik szintén megérnének egy misét, viszont több információt nem árultak el a Subarunál róla. A harmadik generációs Viziv kellemes csalódás, azonban mostani állapotában kicsi az esély arra, hogy szériagyártásba kerüljön, és az európai piacokon versengjen majd a fogyasztók kegyeiért.

A Subaru merészet villantott a genfi Autószalonon