Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Hogy működnek az üzemanyag ellátó rendszerek

Hogy működnek az üzemanyag ellátó rendszerek

Ezen folyik el a pénze minden tankoláskor. A mai motorok viszont már komolyan diétáznak, nem is sejtheti, mennyit köszönhet ennek az eszköznek, nem beszélve a környezetünkről és az egészségünkről.
Mi az az ISOFIX rendszer?

Mi az az ISOFIX rendszer?

Van gyermeke? Tudja mi az ISOFIX rendszer? Ezt a leírást feltétlen olvassa el, mert kisgyermeke biztonsága múlik rajta!

Vége a trükközésnek: új fogyasztási teszt az EU-n belül

Eddig tartott a lazaság: az Európai Unió illetékesei megunták az autógyártók igencsak laza stílusát, és új fogyasztási tesztet vezetnek be annak érdekében, hogy az autók adatlapján lévő fogyasztási értékek megfeleljenek a valóságnak.

Az unió azért döntött a vasszigor mellett, mert rengeteg visszaélést tapasztaltak, és a gyártók eddig mindenfélére hivatkozhattak annak kapcsán, hogy a tesztek és a valós futás során miért olyan eltérőek az adatok.
Az illetékesek már elkezdték a jogszabálytervezet kidolgozását, ami végleg leszámolhat a mostani gyakorlat gyengeségeivel, amely abból fakad, hogy a különböző márkák saját üzemeiken belül, kvázi laboratóriumi körülmények között végezték el a fogyasztási adatokkal kapcsolatos teszteket. Éppen ezért azok valóságtartalmát nehéz volt ellenőrizni, és a módszer meglehetősen nagy teret engedett a gyártóknak.

Az új szabályozás ezt változtatná meg, és a jelenlegivel szemben már közutakra kényszerítené a modelleket, hogy a fogyasztásmérés valóskörülmények között történhessen meg. Ennek eredményeképp még az összehasonlítás is egyszerűvé és biztos ponttá válhatna, és végre csak olyan számokat lehetne olvasni az autók adatlapján, ami meg is felel a valóságnak.

Az unió szerint már csak azért sem mellékes kérdés ez, mert egy tanulmány szerint a gyártók elég kreatívan viszonyulnak a kérdéshez, és merészebbnél merészebb ötletekkel próbálják ideálissá varázsolni a fogyasztási adatokat. Ezt eddig szabályozás nem is tiltotta, ezért előfordult olyan is, hogy a tesztek során a szakemberek leragasztották az ajtóréseket, vagy olyan sima felületen végezték el a méréseket, amiket a sofőrök a valóságban soha nem fognak tapasztalni.

Szeptembertől az unió megtiltja a szén-dioxiddal kapcsolatos kibocsátások kozmetikázását is, mivel ezek kapcsán a valóságoshoz képest átlagosan 11 százalékkal alacsonyabb értéket közöltek a gyártók. Az Európai Bizottság szerint viszont még ennél is rosszabb a helyzet a súlyos tüdőbetegségeket okozó nitrogén-oxid mérésénél, ahol a becslések szerint a modellek akár ötször nagyobb mennyiséget is fogyaszthatnak, mint amennyit a katalógusokban bevallanak.

Vége a trükközésnek: új fogyasztási teszt az EU-n belül