Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Tudta-e, hogy...

Mi az az ISOFIX rendszer?

Mi az az ISOFIX rendszer?

Van gyermeke? Tudja mi az ISOFIX rendszer? Ezt a leírást feltétlen olvassa el, mert kisgyermeke biztonsága múlik rajta!
Mi történik, mikor elindul az autó?

Mi történik, mikor elindul az autó?

Sokunk számára hatalmas titkot rejtenek, hogy milyen folyamatok játszódnak le a másodperc tört része alatt az autónkban. Dióhéjban bemutatjuk.

Vége a trükközésnek: új fogyasztási teszt az EU-n belül

Eddig tartott a lazaság: az Európai Unió illetékesei megunták az autógyártók igencsak laza stílusát, és új fogyasztási tesztet vezetnek be annak érdekében, hogy az autók adatlapján lévő fogyasztási értékek megfeleljenek a valóságnak.

Az unió azért döntött a vasszigor mellett, mert rengeteg visszaélést tapasztaltak, és a gyártók eddig mindenfélére hivatkozhattak annak kapcsán, hogy a tesztek és a valós futás során miért olyan eltérőek az adatok.
Az illetékesek már elkezdték a jogszabálytervezet kidolgozását, ami végleg leszámolhat a mostani gyakorlat gyengeségeivel, amely abból fakad, hogy a különböző márkák saját üzemeiken belül, kvázi laboratóriumi körülmények között végezték el a fogyasztási adatokkal kapcsolatos teszteket. Éppen ezért azok valóságtartalmát nehéz volt ellenőrizni, és a módszer meglehetősen nagy teret engedett a gyártóknak.

Az új szabályozás ezt változtatná meg, és a jelenlegivel szemben már közutakra kényszerítené a modelleket, hogy a fogyasztásmérés valóskörülmények között történhessen meg. Ennek eredményeképp még az összehasonlítás is egyszerűvé és biztos ponttá válhatna, és végre csak olyan számokat lehetne olvasni az autók adatlapján, ami meg is felel a valóságnak.

Az unió szerint már csak azért sem mellékes kérdés ez, mert egy tanulmány szerint a gyártók elég kreatívan viszonyulnak a kérdéshez, és merészebbnél merészebb ötletekkel próbálják ideálissá varázsolni a fogyasztási adatokat. Ezt eddig szabályozás nem is tiltotta, ezért előfordult olyan is, hogy a tesztek során a szakemberek leragasztották az ajtóréseket, vagy olyan sima felületen végezték el a méréseket, amiket a sofőrök a valóságban soha nem fognak tapasztalni.

Szeptembertől az unió megtiltja a szén-dioxiddal kapcsolatos kibocsátások kozmetikázását is, mivel ezek kapcsán a valóságoshoz képest átlagosan 11 százalékkal alacsonyabb értéket közöltek a gyártók. Az Európai Bizottság szerint viszont még ennél is rosszabb a helyzet a súlyos tüdőbetegségeket okozó nitrogén-oxid mérésénél, ahol a becslések szerint a modellek akár ötször nagyobb mennyiséget is fogyaszthatnak, mint amennyit a katalógusokban bevallanak.

Vége a trükközésnek: új fogyasztási teszt az EU-n belül