Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Hírek

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

Már megint Csóró Zorró!? CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy István CsodaVerda napja.
CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy Tomi CsodaVerda napja.

Az alagút története.

1853. február 10.-én kezdődött meg a budavári Várhegy alatti alagút építése.
 

Budapest Alagút 1881

Hossza 350 méter, középen mért magassága 8 méter, míg a két szélén 10-10 méter. Naponta több ezer gépjármű átjárását biztosítja, akik már szinte észre sem veszik ezt az építészeti remekművet, mely a Duna felőli oldalon dór stílusban, másik oldalon pedig egyiptomi stílusban épült. Jelentősen lerövidíti az átjutást a vár alatt, ezzel Buda egyik legfontosabb közlekedési útvonalát szolgálja ki. Kevesen tudják, hogy az alagút közepénél egy 50 méter magas függőleges akna vezet fel egészen a várig, egyenesen a Szent István térre. Olyannyira fontos részét képezi a híd és az alagút Budapestnek, hogy a Clark Ádám téren lett elhelyezve Molnár László által készített híres műve és rajta a jelzés: 0 kilométer. Ettől a ponttól számítjuk a legfőbb közlekedési útvonalak kilométer jelzéseit.
Az Alagút bombázás utánMegépítésének műszaki tervei Széchenyi István javaslatára még a Lánchíd megépítése előtt elkészült. Két változat is készült az alagút megépítésére, az egyik Novák Dániel, a másik Barna Ferenc keze munkája alapján. Javaslatuk szerint a híddal egy időpontban kellett volna befejezni az alagút munkálatait is, így lett volna teljes a közlekedési hálózat, ám a korabeli bürokráciai és politikai helyzet nem kedvezett minden ötletnek, hiszen csupán pár év telt el a ’48-as forradalom óta, így ezt Novák Dániel tervei alapján csak bő egy évtizeddel az első terveket követően, 1857-ben tudták átadni. Építője Clark Ádám, aki az alagút előtt található tér névadója. 

Az alagút története.