Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Hírek

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

Már megint Csóró Zorró!? CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy István CsodaVerda napja.
CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy Tomi CsodaVerda napja.

Milyen volt az első gumiabroncs?

John Boyd DunlopHatalmas újdonságnak számított és egyúttal forradalmasította a közlekedés valamennyi formáját. A tömör pneumatikus, azaz levegővel töltött gumiköpeny elnyelte, csillapította a közlekedési eszköz pattogását, rázkódását az egyenetlen utakon. John Boyd Dunlop skót állatorvos 1888-ban kapta meg szabadalmát az általa kifejlesztett és egy kerékpáron tesztelt gumiabroncsra. Ez volt az első levegővel töltött gumiabroncs a történelemben. 1888. decemberében az Irish Cyclist című szakfolyóiratban a következő hirdetés jelent meg:

„Nézze meg az új védő-pneumatikumot!
Minden rázkódás kizárva!
Egyedülálló: W. Edlin &Co. Garfield Street, Belfast.”

Ezzel a hirdetéssel kezdődött meg a kerékpárpneumatik diadalútja.


1891-ben C.K. Welch találta fel az acél peremmagos gumiabroncsot, abban az évben amikor a Michelin fivérek szabadalmaztatták a kézzel le- és felszerelhető változatot.

1904-ben a Firestone és a Goodyear is kivette részét a fejlesztések terén, melynek eredményeképp létrejött az egyenes falú, acél peremhuzalos gumiabroncs.

Korai autógumi forma1913-ban Nagy-Britanniában fejlesztették ki a radiál szövetet, de csak 35 évvel később, 1948-tól került be a köztudatba, amikor a Michelin vette át a technológiát.

Az évek során a szintetikus alapanyagok kerültek előtérbe, mint gazdasági, mint technikai szempontból egyaránt.

 

Harvey

1970-es évektől kezdődően az acél szövetek vették át a hatalmat és kezdték meg térhódításukat világszerte.

A gépjárműipar fejlődésének köszönhetően a gumiabroncs ipar is folyamatos fejlődésnek indult. A gépjárművek egyre gyorsabb és biztonságosabb közlekedéséhez elengedhetetlen a megbízható gumiabroncs. A technika fejlődése tette és teszi lehetővé a mai napig azt a biztonságérzetet és stabilitást, melyet többek közt a jól kifejlesztett gumiabroncsoknak köszönhetünk.

 
Kevlár:  1972-ben látta meg a napvilágot és került szabadalom alá a Dupont gyár által kifejlesztett poliamid szál, mely ötször erősebb  az acélnál. Mivel előállítása igen költséges, ezért csak különleges személygépkocsik esetén találkozhatunk az ebből az anyagból készült gumiabroncsokkal.

 

Milyen volt az első gumiabroncs?