Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Hírek

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

Már megint Csóró Zorró!? CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy István CsodaVerda napja.
CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy Tomi CsodaVerda napja.

Hogy működik a karburátor?

A karburátort 1893-ban Bánki Donát és Csonka János találta fel.

Feladata:
A motor mindenkori üzemállapotának megfelelő benzin-levegő keverék arányának előállítása.

Működési elve:
A légtorokba érkező egy rövid bevezető szakasz utána Venturi-ba érkezik, ami egy megfelelő geometriával rendelkező csőszűkítő egység. Ezen a helyen a szűkebb keresztmetszetre való tekintettel az áramlás sebessége megnő, ami nyomáseséssel jár. Ezen nyomásesés indítja meg a benzináramlást. A pillangószelep segítségével tudjuk a belépő levegő mennyiségét szabályozni illetve a torokban keletkező vákuumot. A tüzelőanyag áramlása is nő a torokban létrejövő depresszióval.
Mára már egyáltalán nem lelhető fel új négykerekűben karburátor. A befecskendezős rendszerek teljesen kiszorították az autó gyártás területéről. Ez részben köszönhető a nem kellően környezetbarát végterméknek illetve a magas üzemanyag fogyasztásnak.
A karburátort a központi befecskendező, az ECU váltotta fel.

Hogy működik a karburátor?