Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Hírek

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

Már megint Csóró Zorró!? CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy István CsodaVerda napja.
CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy Tomi CsodaVerda napja.

Hogy működik a szervokormány?

Először a kamionok, buszok illetve a nehézgépek körében terjedtek el a szervokormánygépek a kormányzási erő csökkentése érdekében. Mára már azonban szinte csak olyan gépjármű kerül forgalomba, ami rendelkezik ezen felszereltséggel.

A szervokormánynak három fajtája létezik:
Hidraulikus, elektrohidraulikus illetve elektromos.

Hidraulikus szervo szivattyú:
A motor által, ékszíjon keresztül hajtott szervo szivattyú, olaj segítségével könnyíti meg a kormányzást. Hátránya, hogy állandó terhelést kap a motor ezáltal megnő a tüzelőanyag fogyasztás. Előnye, hogy nagyon sokáig üzemel meghibásodás nélkül.

Elektrohidraulikus szervo szivattyú:
A szervo olaj keringtetését egy elektromos villanymotor szolgálja ki. Előnye a hidraulikussal szemben, hogy nem terheli le a motort közvetlen. Kizárólag szükség esetén hajtja meg a szivattyút. A takarékosságon kívül a másik előnye, hogy a vezérlő program segítségével a nyomaték illetve a rásegítő erő a gépjármű állapotának megfelelően szabályozható.

Elektromos szervokormány:
Az első elektromos szervokormánnyal rendelkező gépjármű a Suzuki volt. A kisebb autói számára fejlesztette ki, hogy az álló helyzeti kormányzást megkönnyítse. Napjainkban egyre jobban terjed az elektromos szervokormányok használata. Előnye, hogy csak a tényleges kormányzás, irányváltoztatás idején használ energiát továbbá kisebb beépítési térfogatot és tömeget igényel, csökkennek a karbantartási költségek valamint nincs szükség hidraulika folyadékra.

Dualdrive
Sebességérzékelős szervokormány, melyet egy elektromos motor hajt. Kétféle beállításra van lehetőség: alaphelyzetben maximális visszajelzést ad a vezetőnek, City állásban pedig megkönnyíti a manőverezést. Ez elsõsorban alacsony sebességnél és városi manőverezésnél ideális.

Hogy működik a szervokormány?