Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Hírek

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

Már megint Csóró Zorró!? CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy István CsodaVerda napja.
CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy Tomi CsodaVerda napja.

Mi az a start-stop rendszer?

A Start-Stop rendszer az emissziós követelmények miatt került kifejlesztésre. Már korábban is voltak erre kísérletek, de míg nem volt sarkalatos kérdés a károsanyag kibocsátás addig nem került napi szinten a tervező asztalra. Az idő előrehaladtával pontosabban napjainkban viszont egyre fontosabb szerepet kapott ez a kiszolgáló egység a gépjárművekben. A hibrid autók elengedhetetlen kelléke.

A lényege, hogy a „használaton” kívüli, pontosabban állóra fékezett gépjárművek motorját leállítsa majd automatikusan újraindítsa azt. Ezzel tüzelőanyagot megtakarítva. Ez alól a hibridek kivételt képeznek, hiszen azon járművekben alkalmazott rendszerek menet közben is képesek leállítani a belső égésű motort. A rendszerrel a számítások szerint közel 10% üzemanyag megtakarítására képes 100 km-en. Ez a szám abban az esetben tudja elnyerni valódiságát, ha nem a motornak kell megtermelnie az indításhoz szükséges áramot. Éppen ezért az ilyen rendszerrel szerelt gépjárműveket fékenergia visszanyerő rendszerrel szokták kiegészíteni.

A rendszer az ECU (ECM) felé több érzékelő, szenzor által mért értékek alapján működik.

Működési elv:
Amikor a gépjármű vezetője állóra fékezi járművét továbbá üresbe teszi a sebességváltót és felengedi a kuplung pedált a rendszer leállítja a gépjármű belső égésű motorját. A motor automatikusan újra indul, amint a vezető benyomja a tengelykapcsoló pedált vagy sebességbe teszi (márka függő).

A Start-Stop rendszer újabban automata váltóval szerelt gépjárművel is társítható. Ebben az esetben a fékpedálba van építve egy szenzor, ami küldi a jelet a vezérlőnek.

A Start-Stop rendszer a motor üzemi hőfokának az eléréséig üzemen kívül marad.

I-Eloop rendszer:
Ez egy speciális start-stop rendszer, melyet a Mazda fejlesztett ki, amely a fékenergiát nagy teljesítményű kondenzátorban tárolja, és ez táplálja az indításhoz szükséges indítómotort. Az új Mazda6 az elsõ modell, amely megkapta a Mazda „i-ELOOP” fékenergia-visszanyerõ rendszerét. 

I-Stop: 
Szintén a mazda készítette elő ezt a technikát. Az indítómotor adott dugattyúját bizonyos pozícióban állítja meg a rendszer. Ezt követően már elég csak a levegő-benzin elegyet meggyújtania a rendszernek, és a motort már el is indult. Tulajdonképpen a motorblokk önmagát indítja el. 2009-ben, a Mazda3 és Mazda5 modellek benzinmotoros változataiban jelent meg először. Az i-stop rendszer a CX-5 minden kivitelén az alapfelszerelés részét képezi.

Története: 
A technológia először 1983-ban jelent meg a POLO Formel E típusban. Ez még egy egyszerűbb változat volt, a járművek indításra szánt energiaigénye is magasabb volt, így egy-egy indítás költségesebb volt, mint a mai autókban. A motor leállítása ritkábban történt meg, mert nem közvetlenül a jármű leállása után, hanem bizonyos idő elteltével lépett életbe a rendszer. Ebből az időszakból van a köztudatban az, hogy a start-stop rendszer károsítja a jármű motorját, mert jelentós terhelést mér az akkumulátorra, valamint a mechanikára. Közben a rendszert tökéletesítették, megerősített indítómotorral látták el a járműveket, valamint direkt a start-stop rendszert segítő technikákat alkalmaztak (pl.: I-Elop, I-Stop).

A közeljövőben a BOSCH által fejlesztett technológia egészítheti ki a start-stop rendszer működését, amely már nem csak megálláskor, de a hibridekre jellemző terhelésmentes időszakokra leállítja a 

Mi az a start-stop rendszer?