Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Hírek

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

Már megint Csóró Zorró!? CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy István CsodaVerda napja.
CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy Tomi CsodaVerda napja.

Mi az az ISOFIX rendszer?

Az ISOFIX rendszert a gyermekvédelem úttörőjeként tartják számon. 1995 októberében engedélyezte az Európai bizottság a szabvány beépítését. A rendszer létrejöttét nagy részben az EURO NCAP-nak is lehet köszönni, hiszen az új autók töréstesztjénél kezdetektől figyelembe veszi a gyermekvédő tulajdonságokat. Ez a tényező azóta kapott kiemelkedő figyelmet, hogy közel 10 éve gyermekek védelmét is csillagokkal minősíti az EURO NCAP. Egy jónak minősített törésteszt igen nagy hatással tud lenni az eladásokra, míg egy rosszabb törésteszt vissza tudja fogni az értékesítést. Mára már a 4 csillagos védelem szinte átlagosnak számít. Az igazán jó eredmények az 5 csillagos töréstesztek számítanak. Bár azt hozzá kell tenni, hogy a mai 4 csillagos törésteszttel rendelkező gépkocsi egy 10 évvel idősebbhez viszonyítva még mindig jónak számít. Gyermekvédelmi szempontból azonban a 3 illetve 4 csillag is már jónak számít.

Törésteszteket természetesen a gyermekülések esetében is végeznek. Egyrészt a gépkocsik tesztjénél a nyilvánosság elé tárják, hogy melyik (általában a kiválóak közé tartozó) gyerekülést használták az adott gépjármű törésénél, másrészt laboratóriumi körülmények között is vizsgáztatják a gyereküléseket, mely tesztek kifejezetten erre vonatkoznak. Az ADAC, amely a legnagyobb német autóklub, rendszeresen közzéteszi saját tesztjeinek eredményét,melyek alapján könnyedén tájékozódhatunk a különböző gyerekülésekről.
A gyerekülés kiválasztásakor nem csak a gyermek életkorát, hanem testsúlyát is figyelembe kell venni. Az ülést abban az esetben kell nagyobb méretűre cserélne, ha gyermek feje teteje eléri az ülés tetejét, vagy a súlya meghaladja az ülésre megengedettet. A jó gyermekülések oldalpárnái nagyok. Takarják a gyermek fejét egy esetleges oldalirányú ütközéskor. A legmegfelelőbb ülések az 5 pontos saját övvel ellátottak. A széles biztonsági öv jobban eloszlatja a felületi nyomást. Vékony, megtekeredő hevederrel ne vegyünk gyermekülést.
Az ISOFIX rendszer előnye, hogy közvetlen a karosszériához van rögzítve a gyerekülés. Ez azért fontos, mert így ki lehet küszöbölni a gépkocsi biztonsági övének használatából eredő hibákat (rossz beszerelés, lazán vezetett övek stb.).
Az autó elsődleges utasvédő berendezése nem más mint a biztonsági öv, amely a légzsáknál is fontosabb szerepet tölt be. a gépkocsiban nem bekötött utas nem csak saját magára hanem a gépjárműben utazókra is halálos veszélyt jelenthet egy esetleges ütközéskor, hiszen a teste ide-oda verődve mindenkit lekaszálhat.
Hiába vesszük meg a legdrágább rendszert , ha nem tudjuk rendeltetésszerűen használni. Amennyiben a legfontosabb dolgokra is odafigyelünk, megnyugodva dőlhetünk hátra a volánnál, hiszen mindent megtettünk gyermekünk biztonságos elhelyezése érdekében.

Eátrányai: Magasabb árkategóriát képeznek az ISOFIX ülések. Csak a szélső ülőhelyekre lehet rögzíteni. Könnyen felsértheti az üléshuzatot. 

Műszaki paraméterek:Csatlakozófelülete: 2db 6mm-es ármérőjű acél henger, melyek pontosan 280mm-re helyezkednek el egymástól. Csatlakozók elhelyezése: A hátsó ülés háttámlája és ülőlapja között. 

Mi az az ISOFIX rendszer?