Hírlevél feliratkozás

Hirdetés

Finanszírozás kalkulátor

Biztosítás kalkulátor

Átírás kalkulátor

/

Vagyonszerzési illeték

? Ft

Forgalmi engedély

? Ft

Törzskönyv

? Ft

Eredetiségvizsgálat

? Ft

Összesen

? Ft

Kiszámolom

Hírek

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

CsodaVerda 37. rész - István (Opel Mokka - SportVerda)

Már megint Csóró Zorró!? CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy István CsodaVerda napja.
CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda 38. - Tomi (Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo - SportVerda)

CsodaVerda a SportVerda műsorban, avagy Tomi CsodaVerda napja.

Szeszcsempészettől a nemzeti hősökig, így született a Nascar (1.rész)

A Nascar története sportként az izgalmasabb sztorik közé tartozik - épp olyan színes a történet, mint a pályákon repesztő versenyautók.

 

A Nascar gyökerei az amerikai szesztilalomig nyúlnak vissza és a moonshine whiskeykészítőkig. Ők voltak azok, akik az első szériaautókat megalkották - a szeszcsempészek, munkanélküli fiatalok, az autószereléshez jól értő földönfutók bandái remekül egymásra találtak egy olyan területen, ahol kölcsönösen egymás segítségére lehettek. Így tehát létrejöttek a kori sufnituning szériaautók, amelyek a kor Ezeréves Sólymai voltak olyan csempészetre használt autók, melyek fő erénye és funkciója az volt, hogy eléggé gyorsak voltak a hatóságok előli leléceléshez.

 

Hazárd megye korai lordjai aztán rájöttek, hogy saját kezűleg épített autóikkal versenyezni is remekül lehet, így aztán klasszikus Halálos Iramban stílusú futamokat kezdtek szervezni - a '40-as évek legjobb gépeivel. Aztán megjelentek az első versenypályák, amelyeken helyszínről helyszínre, néha futamról futamra változtak a szabályok, a közönség pedig a száguldás és a veszély miatt elkezdett egyre nagyobb számban kilátogatni a fenegyerekek mérkőzéseire.

 

 

Össze kellene jönni

 

A '40-es évek második felére már komoly szervezett versenyeket tartottak, hála Big Bill France-nek, aki a sofőrök, kocsitulajok és szerelők első gyűlését meg

szervezte a Daytona Beachen. 1947 végén az összegyűlt színes társaság lefektette a közös szabályokat, és így született meg a National Association for Stock Car Auto Racing - vagyis a Nascar.

 

Az első hivatalos versenyt már két hónappal később meg is rendezték - "Red" Byron egy Forddal diadalmaskodott, egy nem egész egy hét múlva a Nascar már bejegyzett egyesületként létezett, Big Billel az élen. Az első versenyosztály, a Nextel Cup Series is megszületett egy éven belül, 5000 dollár díjazással, ami ma sem kis pénz, de akkoriban még nagyobb nyereménynek számított.

 

Ezen a versenyen már kilenc nagy autómárka vett részt hivatalosan, köztük a Buick, a Cadillac, a Chrysler, a Ford és az Oldsmobile is.

 

 

Szeszcsempészettől a nemzeti hősökig, így született a Nascar (1.rész)